Att få komplimanger

I hästvärlden är jag inte van vid att få komplimanger, det ingår inte i min vardag. Min mamma tycker att jag lägger ner alldeles för mycket energi och tid på mina hästar och överöser mig "du är så duktig"- kommentarer, men ibland känns det lite påklistrat när det kommer ifrån mamsen, någon som håller med?
 
Vilket fall så tar jag många smällar, dels för att jag ogillar konflikter, jag överanalyserar alla situationer jag befinner mig i. Vad blir konsekvensen ifall jag säger vad jag tycker? Vad blir konsekvensen ifall jag gör på detta viset?

Jag ogillar att behöva dra mig för att åka till stallet eftersom att jag inte vill konfronteras med vissa människor, det handlar inte om att jag är feg eller liknande, kan bara inte stå upp för mig själv. Två stycken hästmänniskor som står mig och hästarna nära och som jag ser upp till har sagt väldigt fina ord om mig och min hästhantering, vilket var enormt för mig. Jag tycker inte att jag hanterar mina hästar dåligt eller inte kan rida, jag hör bara aldrig någon säga det, och får du kritik ovanpå det är chanserna hyfsat stora att man börjar ifrågasätta sig själv.
 
Det jag ville säga med detta var att jag idag fick en fin komplimang ifrån en i stallet vilket gjorde hela min dag och hur något så litet kan betyda så mycket för mig. Jag lever verkligen i min egna lilla värld.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback