Paddockpass

Idag fick Noreen gå ett pass i paddocken, joggade henne på åttvolter och längs långsidan, lite galopp på en stor volt och sen trav i lång och låg form, tror att hon hoppade till/tvärnitade/flög i luften ca 200gånger idag, hahaha. Bjöd mig på sitt allra knäppaste jag och tror nog att jag är den enda som uppskattar hennes små konster. Kunde inte låta bli att skratta mig igenom hela ridpasset. 
 
Sen fick hon komma in i boxen, bli avsvampad och få i sig lite hö innan vi gick ut. Älskade häst.
 
 
idag var det inga sura miner alls, tvärtom var hon väldigt glad att se mig ifrån det att jag hämtade henne i hagen till att jag lämnade henne igen, hon verkar uppskatta när jag är där och fixar med henne, rider och tar hand om henne. Och jag saknar att vara där varje dag och pyssla.
 
Jag är såå velig av mig, ena dagen vill jag plugga till hösten, lämna ut Noreen på foder och lägga all tid och energi på mig själv, andra dagen vill jag skaffa ett till jobb, flytta henne till ett stall där jag har bättre förutsättningar och satsa stenhårt på hästarna. Sen finns det andra drömmar och planer som jag är helt säker på aldrig kommer att gå att uppfylla. 
 

Hur ska jag kunna lämna ifrån mig min häst? Lägga hela hennes liv i någon annans händer och vara okej med det? Jag är alldeles för självisk för att göra det just nu. Hon är hela min värld och jag älskar henne såå mycket. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback