Kort stubin

Något jag har väldigt svårt för och verkligen måste jobba på hela tiden är att hålla humöret i schack. Jag är 90% av tiden glad när jag är i stallet, men ibland är det svårt att hålla sig lugn, speciellt när ens hästar trycker på känsliga punkter. 
 
När Noreen blir rädd för saker, hoppar till eller liknande stör det inte mig särskilt, låtsas mest som ingenting, lägger en volt eller försöker lugna henne så odramatiskt som möjligt. Men när jag är mitt uppe i ett flyt, känner att jag har henne mellan hand och skänkel och det sitter en fågel på paddockstaketet vilket skapar en överdriven reaktion på hos min häst så kan jag bli ordentligt irriterad. 
 
Det hjälper aldrig att bli arg på sin häst, du kan låtsas vara arg, vara bestämd eller ev ryta till i vissa lägen, men att verkligen vara arg och irriterad, och låta dom känslorna ta över kommer aldrig hjälpa dig i någon situation. 
 
Så vi med kort stubin får helt enkelt lära oss att svälja ilskan,
 
denna gosen visste verkligen vilka knappar han skulle trycka på för att driva sin matte till vansinne. 
 
fejka ett leende och hoppas på det bästa.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback