Välriden ponny

Idag red jag igenom Noreen ORDENTLIGT. Skrittade fram henne utomhus, red en sväng i samhället och vi slapp möten ifrån några bilar, vilket var skönt. Sen skrittade vi ca 20 minuter i paddocken, både på volt och rakt spår, fokus på böj och ställning, när det blev jobbigt blev hon springig och stark, så var noga med att inte låta henne springa ifrån arbetet, bestämde mig för att hon inte fick springa ifrån mig vilket gjorde att förhållningarna gick igenom bättre idag. 
 
När hon var mjuk, lugn och redo så fick hon trava och behövde inte "börja om" utan hon travade på BRA och var inte alls sådär springig och jobbig i traven, men när det blev jobbigt så blev hon såklart lite stark, så fick påminna henne men i det stora hela så var jag nöjd. Mycket övergångar och även lite galoppfattningar, allting gick igenom bra tillslut. Red inte särskilt länge utan hon fick avsluta när hon gjorde vad jag bad henne om. Skrittade av förhand ute som avslut.
 
Det kändes mycket bättre idag, som om jag fått igenom något jag kämpat med i några dagar vilket absolut var en seger, hon kändes välriden och fin att sitta på.
 
 
denna bilden är en ny favorit. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback