utan täcke

Idag efter ridturen så släppte jag ut Noreen utan täcket på i hagen, hon fäller rejält och det blir inte precis bättre av att hon står med det tjocka vintertäcket på sig, så hon får stå och lapa i sig lite sol när det väl är framme, hon är dessutom ordentligt dammig, någon som känner igen sig? haha. 
Bunkrade iallafall upp med ordentligt med hö ifall hon skulle bli lite kylig, haha. Hon får stå ute en stund idag, passa på och njuta av solen sålänge den känner för att visa sig.
 
Åååh vad jag längtar tills det att vi släpper hästarna ute dygnet runt, det är faktiskt riktigt skönt att slippa packa en miljon höpåsar om dagen, mocka, sopa stallgången osv osv. Däremot har jag en vinterhage som ska mockas ut, vilket jag inte precis ser fram emot. Påbörjade redan igår och fick tömt två fulla kärror, vilket inte märktes någonting.. åhh!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback