tokponnyn

idag var det fullt med bommar och hinder i paddocken så Noreen var superspänd. När jag satte upp så flög hon iväg och jag var såååå nära på att dra i backen, haha. Men sen fick jag lugnat ner henne men hon var väldigt spänd och hög i formen. Jobbade henne lääänge i skritten för att få henne lugn, och när hon var trevlig där fick hon trava på en liten volt, böjd och ställd. Hon var väldigt jobbig i handen, grymt stark och spänd, så mycket övergångar, trav och skritt och bytte varv på volten väldigt ofta för att få henne att tänka på annat. 
 
Tillslut slappnade hon av och kunde jobba henne i lägre form, vill inte ha henne hög form då hon inte har styrkan att gå ärligt där. Red även henne över cavalettibommar för första gången vilket var sååå läskigt såklart, men hon gjorde även det avslappnat efter några gånger, hon blir springig som satan när hon gått på bommar och stark utav bara helvete.. haha. Hon fick även skutta några gånger över ett halvt kryss. 
 
Sen red jag henne väääldigt lång och låg ett tag på en större volt, superfin var hon verkligen och kunde styra helt med kroppen och behövde bara påminna henne ibland att ställa in nosen lite, underbar. Sen fick vi galopperat en del också, bra för kondisen. Några varv på volten i bägge varven och sedan längs spåret när hon hittat en fin takt, hon bröt inte av förrän jag bad henne vilket var bra. Hon fick även tillslut galoppera i valfri form ( lång och låg ) och skötte den uppgiften fint. Nöjd med henne stundvis idag, men vill inte ha henne så spänd som hon var i början. 
 
Skrittade av ca 20 minuter för hand då hon blev lite svettig om halsen och fick upp flåset. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback