starka åsikter

Idag var Noreen inte på humör för någonting alls, började med att jag inte gav henne hö innan jag skulle rida ( hon brukar få det när jag rider på eftermiddagen ) så hon var sur när jag plockade in henne, borstade och gjorde i ordning henne. Ingenting passade. När jag skulle sitta upp så välte hon omkull pallen vilket såklart var sååå farligt, så jag blev irriterad och arg. Hon var skit stark och pigg, drog på som tusan när jag satt upp och var allmänt oförskämd.
 
Så skrittade i ca 20-30 minuter för att få henne lugn och få henne att lyssna, vilket hon gjorde efter ett tag. Sen var hon MYCKET trevligare, behövde bli påmind då och då om vem som bestämmer tempo, men annars gick det bra. Fokus låg idag på galoppen, känner att vi fått ett bra flyt i traven och behöver få upp bättre konditon, så både ökad och minskad galopp tränades det på, och hon skötte uppgiften bra, när hon blev trött så tog vi en skrittpaus innan vi jobbade på igen, det regnade och blåste när vi red så hon var lite spänd, men tycker ändå att hon blev ordentligt fin i slutet.
 
Såg när jag plockade av skydden att hon fått ett litet sår vid kotan, ifall det är skav ifrån bootsen ( konstigt isf då hon haft dom i över ett år utan problem ) eller om hon trampat sig i hagen vet jag inte riktigt, men tvättade av henne, hon var inte varm eller öm, haltade ingenting, så hon får kolla det ikväll och imorgon, men tror inte att det är några större problem, mest ytligt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback