Skydd i hagen?

Hur ser ni på det här med att ha benskydd i hagen? När Noreen släpps ihop med nya hästar har hon alltid skydd på alla benen + boots på framhovarna, annars brukar hon få vara utan, hon är ingen häst som busar massvis i hagen eller sparkar och har sig, utan brukar vara ganska lugn. 
 
 
Däremot har hon alltid skydd när hon rids/longeras. Just av den anledningen att hon kan hoppa till/bli rädd för något och på så sätt råka trampa sig eller råka få till en spark. 
 
Jag vet att alla inte är särskilt noga med att skydda sina hästars ben, trots att Noreen går helt barfota så skulle jag aldrig rida henne utan skydd ( under inridningen reds hon utan skydd då hon inte vants vid dom ännu ), jag är väldigt rädd om min häst, trots att hon inte är värd en massa pengar eller gjord av porslin så är hon min ögonsten och skulle fullkomligt gå sönder ifall något skulle hända henne, därför tar jag alltid det säkra före det osäkra.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback