Sköta någon annans häst

För att spinna vidare på inlägget jag skrev igår så vet jag också hur det är att ha någon annans häst i mitt ansvar. I vissa fall är det helt omöjligt att vara hästägaren till lags och alla vill ha sina hästar skötta på helt olika vis. Jag har alltid respekterat den som ägare hästen, alltid försökt följa alla de önskemål som ägaren kommit med och oftast skött mig helt efter det, men det är inte alltid lätt som nybörjare att sköta sig fläckfritt, tro mig. 
 
Det kan vara allt ifrån att få skäll för att jag gjort en fläta i pannluggen eller att jag rider ut för mycket, ALLA hästägare har olika synsätt och det har jag som sagt alltid respekterat, men jag vet hur lätt det är att göra små misstag som ägaren lätt tolkar som slarv eller tecken på respektlöshet. 
 
Jag har all respekt till alla hästägare vars ponnier jag fått chansen att ta hand om och rida, jag har behandlat dom alla som mina egna och gett dom all min kärlek. Jag har alltid uppskattat att jag haft deras förtroende och fått hjälpa till med deras hästar, det vill jag verkligen understryka
 
Den senaste hästen jag hade i mitt ansvar var R, jag hade lite mer skinn på näsan när jag tog mig ann henne och la upp regler med ägaren, vilket är otroligt viktigt. Hennes ridning och skötsel skulle ske på mina villkor, annars ville jag inte ta del i det, och mina önskemål respekterades och följdes lika väl som ägarens. Att ägare och ryttare kommer överräns är A och O i detta läget. 
 
 
jag är tacksam till varenda en av er och era underbara ägare som gett mig chansen, fina fina små ponnisar som haft tålamod nog att lära mig rida och gjort mig en erfarenhet rikare. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback