Näsblod :s

Efter att Noreen fått busa av sig i hagen så började hon blöda ur ena näsborren, ljust och tunt blod, inga mängder men det rann lite. Mamma googlade fram att det säkert inte var någon fara. Torkade bort och släppte ut henne i hagen medan jag mockade men där var blod när jag tog in henne igen, ni som följer min blogg vet nog hur nojjig jag blir.. Haha, men ska ner om några timmar och har det inte avtagit så får jag ringa och kolla med vet. Hon var förkyld för någon månad sedan, så man blir ju orolig över infektioner.

 

Ev slog hon i näsan när hon bockade och rusade runt i paddocken, eller ansträngde sig lite fort utan att ha värmt upp ordentligt. Oavsett vill man gärna veta anledningen så att man kan koppla av.

 

update: framåt kvällen var hon helt ren och fräsch i näsan igen, och inget blod som jag kunde se. Förmodligen bara ett ytligt blodkärl som brustit. Matte kan andas ut ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback