longering i paddocken

Min explosiva lilla dam som fick vilat igår kom springandes idag i hagen när jag kom med eftermiddagshöet.. hade tänkt låta henne vila då jag hade ganska bråttom, men fick bli lite longering i paddocken i grimman. Mycket fokus på lång och låg form + ställning i nacken och OJ vad jobbigt det blev, haha. Både i traven och skritten så jobbade hon igenom hela kroppen, hon ville explodera lite i början av traven, men höll sig med alla hovar i backen och skötte uppgiften fint, mer fokus på uppgiften och mindre på att försöka busa runt. Tränade ca 30 minuter, och sen var hon helt slut i skallen, tror aldrig hon varit så trött, haha. Vi gick en promenad ner till havet och tillbaka, gick med hängande grimskaft och hon gick med nosen i backen och var superlugn och fin, vilket är väldigt ovanligt för min häst.. haha, hon är väldigt spänd, nervig och blir lätt uppe i varv, så det är supernyttigt för henne att jobbas på detta sätt, då hon blir himla lugn och harmonisk.
 
 
Imorgon så ska det ridas, förmodligen i paddocken och sen skritta av ute. Ska jobba precis som i longeringen, lång och låg, avslappnad och ställd. Förhopningvis har spänningarna gett med sig och hon har lättare för ställningen i höger igen, det tog emot för några dagar sedan men vi har jobbat mycket med det ifrån marken och hon böjer igenom fint nu i bägge varven.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback