Jag väljer dig.

Diskuterade något intressant med en vän häromdagen. Hon frågade nämligen mig ifall jag hade (ifall jag vet vad jag vet idag) velat ha kvar Xtra i mitt liv eller ifall jag väljer hur jag har det nu, dvs Noreen och Secret.
Och jag väljer Noreen alla gånger om. Jag älskade Xtra, han spelade en stor roll i mitt liv under en period då jag inte mådde särskilt bra och var en trygghet för mig. Han var världens raraste och snällaste häst, en riktig vän som var så lätt att älska. Noreen inte sånn. Hon är skygg, rädd och nervig. Hon blir spänd och skrämd väldigt lätt och litar inte på människor. Hon är inte lätt att älska, men jag älskar henne för allt vad hon är. Hon är mer peronlighet än jag någonsin varit med om hos ett djur, och därför älskar jag varje dag med henne. 
 
Jag behövde Xtra då och Noreen behöver mig nu. Så ser jag på det hela. Jag behövde en trygg plats i mitt liv under den tiden och Noreen behöver en trygghet i sitt liv. Jag fick chansen att älska ovillkorligt och det gav mig vad jag behöver för att ge Noreen en trygg plats och en egen trygghet i livet. 
 
 
I ett och ett halvt år har hon snart varit hos mig, min finaste lilla flicka. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback