härligt!

Tanken var en skritt runda, men hon var helt galen, så det blev ganska lång runda i enbart kontrollerad skritt, sedan en kort galopp längs stigen nere vid hagarna, skritt tillbaka till stallet och sedan galopp hela vägen ner till stranden. Red ner på stranden en sväng, travade till en början bara men hon ville verkligen springa så släppte henne, hon blev rädd för något i sanden, kör världens tvärnit och jag flyger fram mellan öronen, vilket såklart skrämmer henne så hon kastar sig bakåt, på något vänster hamnar jag på ryggen igen, men när hon kastade sig åt sidan så gled jag av.. haha. 
 
Mamma var nere på stranden och hjälpte mig upp igen, sen lugnade jag henne och lät henne trava tillbaka på stranden, och sedan skritta hela vägen hem. Hon var trött när vi kom hem, både fysiskt och psykiskt, att rida på stranden är såå nyttigt, massvis med intryck, lukter, ljud, rörelser osv. Hon skötte det fint.
 
Imorgon blir det vila. Jag är himla sugen på att åka och hälsa på Secret, men det återstår att se ifall någon har tid, och ifall min tränare är hemma. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback