gårdagens ridpass

Igår var Noreen något stel och stark, var noga med att inte låta henne hänga sig i handen, då hon blir stark då, utan istället ta och ge och inte låta henne få fäste. Vilket fungerade bra. Hon var lite ofokuserad eftersom att mamma stod vid staketet ( mamma = godis.. hahahaha ), men tycker att jag fick henne avslappnad emellanåt, red även mellan hinder och bommar var framme, vilket var bra, då hon spände sig rejält och fick träna på att slappna av även ifall det är lite läskigt. Tycker att hon var lite irriterad vid galoppfattningen, men i slutet fick hon gasa på riktigt ordentligt längs fyrkanten vilket var sååå kul, haha. Idag funderar jag på att fortsätta där vi var igår. Var noga med att hon skulle stå stilla vid uppsittningen samt få godis vid halterna för att förstärka berömmet. Det gick bra, även vid sadlingen stod hon helt stilla och tiggde godis, haha gosan. 
 
Jag behöver räta på mig rätt ordentligt när jag rider lätt, blir väldigt framåtlutad och hamnar i helt fel position.. så där får jag några minuspoäng.
 
wow.. sämre sits har jag då aldrig haft.. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback