Fällningsperioder

Denna eviga fällningsperiod lär väl aldrig ha ett slut. Hade det varit vårväder ute med 15 plusgrader och vindstilla så hade Noreen utan problem kunnat gå utan täcke hela dagarna, men självklart är det typiskt Aprilväder med regn, blåst och kyla.. *suck*. Noreen fäller mer detta året än förra, när jag hade ridit idag så hade det samlats värsta hårbollen under schabraket, och hon vart super irriterad när jag borstade av henne, stackaren! 
 
Just nu under fällningen är det bara en av mina borstar hon tycker om att bli borstad med, en supermjuk handgjord. Problemet är bara att den inte dammar av henne särskilt bra och oftast får jag inte bort allt håret, hon blir ruskigt sur ( typiskt sto-sur ) om jag använder ryktsten eller piggborste, det klart att huden är extra känslig just nu. 
Hon får tillskott av b-vitamin och borstar varje dag av täcket invändigt. Annars vet jag inte direkt vad man kan göra, någon som har några tips?
 
 
Nästa år blir det helrakning, om jag så måste ge henne lugnande så ska hästen klippas.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback