En mysig kväll i stallet

 
Började med att skritta ner till stranden med lillstumpis. Hon var till en början lite småseg, inte alltid kul att lämna de andra hästarna och gården. Men väl nere på stranden så taggade hon till lite. Hon fick även trava när hon gick fint i skritten, vilket gick superbra. Hon stannade på EXAKT samma ställe där jag ramlade av sist.. haha. Men hade sadeln på idag så fick över henne lite smidigare idag. Sen passerade vi en bil, cyklister och folk som var ute och gick, och hon blev inte rädd för något av det. Hon var lite stark emellanåt då hon gärna drar sig hemmåt, men när jag visar henne vägen tydligt så pinnar hon på bra utan några större protester. Hon börjar bli pigg även där nere, vilket var bra. Hon höll sig i skinnet, gick i fin form med bra tempo. Så jag är nöjd.
 
Skrittade sedan hem på lång tygel, vilket är ett STORT steg framåt. Tidigare har jag knappt kunnat släppa på tygeln då hon bara springer, men idag gick det bra. Tog det såklart lugn pga hennes förkyldning, men hon kändes fin, hostada ingenting men fnös ett par gånger. 
 
Sen fick hon komma ut och äta lite medan jag mockade, fixade maten, mockade även ut tre kärror ifrån hagen, och vid halv åtta fick Ninan komma in, kvällsfodrade och satte på dubbla täcken och sen bar det av hemmåt. Själv har jag åkt på en ordentlig förkyldning, hosta och halsont....



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback