En liten tävlingskompis

Jag hade gärna hittat någon liten dressyrryttare som vill ut och tävla, träna och klättra i klasser, dels rent utbildningsmässigt hade det varit nyttigt för Noreen, miljöträningen och allt det där, sen tror jag verkligen att hon kan utvecklas till en fin dressyrponny. Själv har jag inget intresse av att tävla henne, ev någon gång i framtiden i rent utbildningssyfte, men jag är ingen tävlingsmänniska i de sammanhanget, för mig har det ingen direkt betydelse, vilket kanske är ovanligt för en hästtjej, ofta vill man ha något att träna till, något som motiverar oså, men det har aldrig varit fallet, jag tränar för min och hästens skull, jag vill utvecklas och vill framåt, men främst för min egen skull, för mitt eget nöje. 
 
I dagsläget är hon såklart inte redo för start, men jag tror att det inte dröjer länge innan hon klarar av de lättare klasserna. 
ja, drömma kan man alltid. Att hitta någon som passar både mig och Noreen, i ung ålder är inte det absolut lättaste, hon är trots allt en speciell individ med mycket att jobba på, varje dag. 
 
 
helt ärligt så är hon nog mer åt hopphållet, rent gångmässigt, dessutom är hon galet pigg/het och taggar gärna till, vilket gör att dressyren är suuupernyttig. Återstår helt enkelt att se vad det blir av min lilla prinsessa. Det är läskigt att tänka på att jag snart kanske måste lämna bort henne för att studera.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback