Dagens

Idag var Noreen bättre. Mycket bättre rättare sagt, när jag får henne mjuk, följsam och lös/lätt framtill så kan vi börja jobba ordentligt på de riktiga problemen, istället för att bråka om tempot. Hon blir lätt stark när jag ställer om ifrån höger till vänster och tvärtom, "passar på" att dra iväg när hon blir rakställd, så jobbade på en åttvolt istället för att det skulle bli mycket omställningar och jag tycker nog att vi fick igenom det ordentligt. Jobbade även på övergångar, då hon lätt sticker iväg och kör upp huvudet när jag ber om trav och vill inte riktigt lyssna när jag ber om skritt. Så vi jobbade på en volt med övergångarna skritt/trav/skritt/trav, vi fick igenom en del, hon lyssnade tillslut men där finns mycket jobb kvar. 
I galoppen ville hon helst bara dra iväg, och när hon inte fick öka utan tvingades jobba på volten så blev hon rädd för ALLT runtomrking.. haha, men låtsas mest som ingenting och fortsätter, och då släpper hon till. 
 
Idag red jag även utan nosgrimma vilket fungerade bra, vill kunna rida utan den i framtiden så lika bra att testa, och det gick som sagt bra. Imorgon ska vi nog rida ut en sväng, beroende på om det är aktiviteter nere på stranden, vill inte att hon ska utsättas för något obehagligt eller läskigt i onödan såsom motorcrosser eller vindsurfare. 
 
 
Nu är det dags att göra en inköpslista då vi är i stort behov av lite ny utrustning osv, bland annat schabrak, benskydd, ryktkniv, borstar, bett, sadelgjord osv. Överst på listan står såklart en ny sadel, ska se ifall vi kan boka in en sadelutprovning i Maj månad :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback