annars då..

Förutom att hon plötsligt började blöda ur näsan så pysslade jag rätt ordentligt med henne idag. Började med att rycka manen, hon HATAR när man pillar och borstar man och pannlugg ( vet inte riktigt varför ) så ni kan ju gissa hur jobbig hon var att rycka? En av anledningarna till att jag tog till saxen där ett tag ( har slutat med det, då den ser förjääävlig ut ), fick bort rätt mycket, men kan inte påstå att det syns särskilt mycket. Antar att jag får ta det i perioder för att få den tunn och fin. 
 
Sen ryktade jag med ryktstenen, fick bort massvis med vinterpäls, men det syns inte det heller, haha. Dammade sen av henne och gjorde henne fin. Släppte henne som sagt i paddocken, hon drar iväg i fullfart direkt, vilket inte är det bästa ( var lite dum.. borde gått en sväng med henne först ), men busade iallafall och hade roligt. Såfort jag börjar gå/röra på mig så springer hon efter, bockar, busar och har sig. Idag var hon lite respektlös och busade lite väääl nära mig, och det är svårt att kontrollera henne när jag inte har något spö med mig, men blev iallafall inte träffad av hennes kosparkar, hon gör det inte för att vara dum, hon vill vara nära mig men kan inte riktigt kontrollera sig.
 
 
min vackra älskling.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback