Varför jag började träna och vad vi tränat på

Jag hittade min tränare nästan direkt när jag fick Noreen, jag kände att hon var för svår för mig att tolka på egen hand och behövde någon som gav oss en bra grund. De första träningarna gick ut på att få ut henne på en volt runt mig, vi lydnadslongerade, dvs i skritt kort lina, driva hästen framåt genom att gå snett bakom och gå mot rumpan. Sen hjäpte min tränare mig att öka kraven, hitta en fin balans i longeringen och markträningen. Jag är en dressyrryttare och min tränare rider western/akademisk ridkonst osv, men i grund och botten är det harmoni och balans man som ryttare behöver ha tillsammans med sin häst. 
 
Min tränare hjälpte mig till det att jag satt på min häst, och dit kom vi. Sedan har jag på egen hand fått fram gångarter, ridit ut, lärt tygeltag, skänkel, ifrån röstkommando till kroppsspråk och allt däremellan. Jag har aldrig gjort detta förr och är sjukligt stolt över mig själv. Helt galet. 
 
En resa jag inte ångrar för fem öre.
 
Nu tränar jag och min tränare på att hitta en fin form i markträningen, dvs lite ledarskap, lite styrka, harmoni och balans. Jag älskar att träna för min tränare, det är alltid en sånn logik i det hon lär ut + att hon känner mig häst såå bra och dom kommer jättebra överrens.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback