Sätta upp andra på min häst

Jag har aldrig haft problem med att sätta upp andra på mina hästar. Noreen är nyinriden och helt grön, men jag vet att om någon annan skrittar henne några varv på ridbanan så gör det varken till eller från för hennes del och jag tycker bara att det är bra att hon kan ridas av andra. Förutom jag så har Carola ( min tränare ), Matilda & Matilda ( mina två vänner ), Joanna ( min brors flickvän ) och Joshua ( min lillebror ), suttit på Noreen och alla gånger har det gott hur bra så helst. Hon tar allting väldigt bra, testar om det går att tigga åt sig lite godis, skrittar på fint framåt, avslappnat och lugnt. Så jävla stolt över henne att det finns inte. Det fanns nämligen en tid då det bara var jag som kunde hantera henne, alla främlingar var jättefarliga och läskiga och hon spände sig och skakade.. lilla gumman, stolt över dig <3
 
 
Min bästis Matilda på min vilda unghäst *host*
 
Anledningen till att jag tycker att det är viktigt att hon lär sig acceptera nya ryttare är för att jag hoppas på att i framtiden hitta en liten ryttare som är sugen på att ta ut henne på tävlingsbanorna, jag tror att hon kan bli en fin  ponny.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback