regn och rusk

Imorse åkte vintertäcket på Noreen, tycker att hon fått lida tillräckligt, haha. Lilleman nosade lite på det, testade dia, vilket gick, och sen sparkade morsan bort honom, godkänt. 
 
Åkte nyss ner och mockade, packade höpåsar, gjorde iordning maten, fyllde på vatten och sopade stallgången, sen traskade jag ut i regnet i mina UGGS ( sämsta skovalet!! ) och hämtade in mina små monsterhästar, dom lät sig glatt fångas in och gick helt ok hela vägen in i stallet, sen åkte bägge täckena av, sköljde av Noreens ben, och sen fick dom eftermiddags höet, puss och godnatt. 
 
Tycker dessa höstdagar ändå är helt ok. Tanken var att ta en promenad med dom ner till havet och tillbaka, men pga mina skor och att jag var blöt ända in i underkläderna så avstod jag, dom kan gott få en vilodag idag :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback