I choose you

Jag älskar båda mina hästar, oerhört mycket. Men om jag någon gång i tiden var tvungen att sälja en av dom ( vilka själ jag än skulle haft ) så hade jag valt bort Secret. 
Trots att Secret förmodligen passar mig och min personlighet bättre, vi har alla förutsättningar till att lära känna varandra ifrån djupet, jag får chansen att forma honom efter mig på alla sätt och vis så väljer jag ändå min rödhåriga, blåögda tjej över allt i hela världen. 
 
Hon är inte perfekt, långt ifrån. Hon är alldeles förliten, hon har varken gång eller hoppteknik och hon ser lite skum ut med alldeles förstort huvud. Men hon har varit med mig igenom jobbiga tider och funnits där för mig. När jag såg henne första gången, med intorkad lera över hela kroppen, en svans som släpades i marken och den där chocken i blicken, så lovade jag mig själv att göra allt i min makt för att hon skulle må bra, för resten av sitt liv. Och utan att överdriva så tror jag att jag kan ge henne det. Jag tror att jag kan älska henne tillräckligt mycket, jag vet att jag kan prioritera henne högst och i mitt liv kommer hon alltid att gå först. 
 
Hon är det bästa som hänt mig, och jag vill aldrig någonsin behöva skiljas ifrån henne. 
 
I ridningen tror jag verkligen inte att hon kan bli perfekt, men jag tror att vi kan nå till en punkt där vi båda är nöjda och trivs ihop, jag kommer aldrig pressa henne till att bli något hon inte är. Och någon gång i livet så ska hon få bli mamma igen, vilket hon älskar mer än något på denna jord. Hon är den absolut bästa häst jag någonsin träffat <3
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback