Höststormar

Det har varit kraftiga vindar ett par nätter nu, men ändå varit hyffsat varmt och vi har sluppit regn. Men nu ikväll kom regnet och man känner hur vinden tar tag i huset.. lite läskigt faktiskt. Men som tur är har jag mina hästar i tryggt förvar inne i boxen, med en ordentlig hög med hö, vatten och massa gosigt kutterspån. Återstår att se imorgon bitti hur dom överlevde natten, det är första natten i nya stallet och dom har varit lite småskraja över att vara därinne, allt ljud är förstärkt och det finns massvis med fönster så att dom kan hålla koll på allt som händer utanför = lääskigt. 
 
Men tror att dom vänjer sig snabbt, och efter inatt blir det förhoppningsvis inte svårt att få in dom igenom stalldörren fler gånger.
 
 
Noreen inne i stora stallet. Själv kan jag tycka att det borde vara läskigare därinne pga allt bröte osv.. 
 
Har förresten målat klart nästan allt i stallet nu, ska måla några gångjärn osv som de sista jag gör, annars är allt klart och helthetsintrycket är skitfint! Älskar färgerna och det ser superfräscht och snyggt ut, ska visa bild när allt är klart :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback