Hölass fixat

Har fått hjälp av mamma, mormor och Roland att få hem en 140kg höbal med släp. Det gick faktiskt över förväntan då vi backade in släpet i ladan och sen bara puttade över den på pallarna.. skitsmidigt!
 
Sen fick jag hjälp med att mocka och fylla på nytt fräscht vatten till hästarna. Eftersom att paddocken är en enda stor vattenpöl och gräset är halt så vågar jag inte longera Noreen idag, jag vill inte riskera att hon halkar eller liknande, så istället får hon en extra vilodag, kan vara bra nu i början kan jag tycka. 
 
 
boxen var en enda stor bajshög när vi kom imorse.. dom hade fått stå inne ifrån klockan sex på kvällen till halv nio på morgonen.. och det var en salig blandning av hö/bajs/kiss och lite spån i hörnen.. fick helt enkelt mocka ut allt och lägga in nytt fräscht kutterspån, lukten och synen av nytt fräscht spån slår det mesta!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback