Carola träning

Idag var det dags för träning och verkning för mina pållar. Vi började med det problemet jag stött på de senaste, att hon går över mig, och när Carola sa till henne blev det hus i helvete och Noreen blev sur.. men det behövs bara en ordentlig tillsägning, sen tar hon åt sig och blir lugn och fin igen. 
Vi satte longerlinan i nosgrimman, som en kapson och OJ vilken skillnad det blev, är väldigt imponerad och det blir att införskaffa sig en kapsongrimma! 
 
Idag tränade vi på låg och rund form med balans och bakbensaktivitet, alltså ifrån marken. Hon skötte sig SKITbra.. istället för att tvära så frågar hon efter vad som krävs av henne och gör vad man ber henne, underbar häst! Tillslut frustade hon runt mig med inåtställd nacke och låg form i ett balanserat tempo, riktigt riktigt nöjd!
 
Sen var det dags att verka, Noreen inveg stallgången vilket såklaart var läskigt, men hon skötte sig mycket bättre och gick att verka utan större svårigheter. Lillemans hovar hade även dom växt rejält under semestern och klipptes till dom också, även han skötte sig fint, några stegringar vid framhovarna, annars stod han och nosade på Carolas byxor och slickade lite.. mysbebis <3
 
Nu står dom fint i hagen igen och jag passade på att måla klart de sista i stallet, det är ÄNTLIGEN klart!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback