Benskyddspermiär

Idag så tog Matilda saken i egna händer och satte på Noreen benskydden. Jag har fegat lite då jag vet hur rädd hon varit om benen och trott att hon ska bli rädd och göra sig illa ifall jag satte på dom.. ( haha nojjig matte ), men Matilda satte lugnt och stilla på dom och hon stod som ett ljus, och när vi skulle gå så tog hon ett stort kliv och sen gick hon på som vanligt.. haha det var den reaktionen det..
 
Jobbade henne lite ifrån marken där vi körde lite lydnad samt bad henne ställa igenom i sidorna ordentligt, hon är väldigt stel i ena varvet och måste böja igenom henne innan jag kan rida då hon blir mycket följsammare för hjälper då. 
Vi övade på de vi gjorde sist vi tränade med Carola och det gick jättebra, hon testade mig en gång och sen var det bra, hon böjde igenom fint och sen bad jag henne flytta ifrån sidan ifrån volten i båda varven, lite protester men hon gjorde det, vilket var huvudsaken ( det är himla jobbigt det där med flytta ifrån sidan :) ).
 
Skrittade sedan ca 20 minuter i paddocken där vi övade på halt, gjorde volter osv. Matilda fick även sitta upp och skritta henne lite vid slutet vilket såklart gick fint, Noreen är duktig när det är nya ryttare ( hon testade dock tigga lite godis när hon satte upp och började backa, haha ) och hon sköter sig minst lika fint som när jag sitter på ryggen, tycker det är skönt och en väldig lättnad. 
 
 
Idag fick hon vara fin i schockemöhle schabraket, tycker det är himla fint på henne, vill gärna matcha med en huva.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback