Att lägga bädd

Något jag gillar med höst/vinter säsongen är att lägga bädd i boxen, helt SJUKT hur mycket spån som går åt när allt ska ut.. under hösten lägger jag en bädd i boxarna, och tar bara ut bajset och gammalt hö, sen tömmer jag runt nyåret och börjar en ny inför vårsäsongen, på så sätt så blir den inte sådär äcklig och börjar lukta, kanske mer jobb, men föredrar att ha det fräscht. 
 
Hur gör ni? Lägger ni bädd? Varför/Varför inte? Hur ofta tömmer ni den?
 
 
min finaste lilla tös i vintras.
 
Detta täcket är fortfarande helt och fräscht, så det återanvänds :)
 
 


Sara

Jag har bädd till min valack, men vet inte hur min nya ponny kommer vara. Unghästar brukar ju vara lite grisiga och riva upp bädden när de är rastlösa :-P

2012-09-29 // 11:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback