Stereotypen

Min lilla stjärna lever verkligen upp till sitt utseende, ett fuxfärgat sto är väl kanske inte kända för att vara superlätta att ha och göra med, och tro mig.. Det är hon inte heller.

Igår exempelvis när jag skulle ta bakhovarna så beslutade hon sig för att det inte passade, satte sig bokstavligt talat på min rygg och totalvägrade flytta på sig.. Haha. Tyvärr klarar min rygg inte sånt så Matilda fick ta över och efter lite övertalan så gick det fint. Men har hon bestämt sig, då är det svårt.

Påväg in i paddocken sp brukar det ligga ett rep tvärs över ingången, till när man vill stänga, och den vill hon inte gå över när man sitter på och där brukar vi ha lite delade åsikter, ibland har det slutat med att jag fått sitta av och leda över henne, men oftast försöker jag lösa det uppsuttet, inte bra att påbörja dåliga vanor såhär tidigt... Ha.

Var bara lite exempel på vad som gör min snutta till den envisa åsna hon är. Och självklart är detta den enda egenskapen smurfen fått äran att ärva ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback