Smurfplaner i vinter

Jag sätter upp en del planer och mål för Noreen, men måste ju såklart också tänka på att jag har en liten bebis som kommer behöva aktiveras och stimuleras i vinter också. 
Vi kommer ägna oss åt lydnadslongering i liten skala, dvs en gång varannan vecka / några gånger i månaden. Kommer även låta honom springa löst i paddocken och påbörja grunderna för löslongering. Ev presentera honom för bommar osv. 
 
Det kommer vara en del miljöträning i form av promenader i samhället, på cykelbanor, stranden osv. Kommer helt enkelt förbereda honom för livet. Vill att han ska vara "redo" innan jag skickar iväg honom på bete i April/Maj så att när han sedan kommer hem kan vi börja jobba på riktigt med longering och tömkörning. 
 
 
Secret är för framtiden och jag vill bygga upp en stadig grund för oss båda att stå på, ingenting ska vara jobbigt/läskigt/oförberett för honom, utan allt ska vara som en dans på rosor, lätt och roligt :)


SVAR: visst är han!

Det lovar jag att han kommer bli, han är skit sööt! :D

2012-10-10 // 21:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback