Överanalysering

Gårdagens ridpass gick ju inte särskilt bra, men tycker ändå att vi kom över en tröskel. Hon kickar emot skänkeln och spöet när man rider " ifrån Secret ", vilket kan jämföras med att rida från och till stallet. Egentligen vill jag inte nöta galoppen i paddocken då jag tycker att den är alldeles förliten och i nulägen vill jag egentligen få rutinen utomhus där hon får en naturlig bjudning och mer framåttänk. Men eftersom att jag har en bebis att tänka på så blir det jobbigare och det har jag fått smaka på tidigare. Men mer galopparbete tänker jag inte ge mig på i paddocken, det är en onödig risk och som att tigga lite gräl.
 
Såfort Secret kan stå i boxen medan jag rider så ska jag ut och busa med ponnyligan i stallet på stranden och skogen, bara rejsa, busa och låta henne få springa och tycka att det är ROLIGT att springa och busa. 
 
 
En dressyrponny blir det nog av henne tillslut, men paddockarbete är onödigt såhär i början.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback