Massa fix

Mockade ut allt äckligt ifrån min box idag. S sysselsätter sig om nätterna med att riva upp halva bädden, det blir en kulle längst bak som han sedan ligger på så att den blir packad....
Så mockade bort i princip hela bädden förutom botten, sen allt lös äckel som han grävt upp, fyllde sedan hela boxen med ren och fräsch kutterspån, så det luktade gott i hela stallet :)
Imorgon ska jag dock iväg och köpa mer, eftersom att mina hästar grisar så mycket så lär det se lika äckligt ut imorgonbitti som det gjorde idag..
 
Skurade alla hinkarna, fyllde vatten, la upp maten och packade hö. Sen sopade jag gången och gjorde snyggt innan jag plockade in dom. Ställde dom i varsinn box, tog av Noreen det blöta äckliga täcket och sen fick hon stå i gången och äta undertiden jag borstade med hård borste för att få bort allt grus och ingrott skit och dammade av henne med rotviskan, tog manen, flätade svansen och tillslut blänkte hon, fick på sig fleecetäcket och in och äta igen. 
 
Sen var det S tur, använde i princip bara hård borste på honom för att få bort alla kiss och bajsfläckar.. såklart att han ska vara vit på de partier som blir äckligast, dvs ben, haser, rumpa osv. Sen fick dom lov att komma in tillsammans och fick kvällsmat innan jag cyklade hem. Stallkvällar må vara det mysigaste som finns.
 
 
Bild tagen några veckor sedan, men vi körde med samma metod idag :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback