Gårdagens framsteg

Matilda stod inne i boxen med Secret och jag tog Noreen på en promenad, höll först bara till utanför, men gick sedan två varv runt gården, vilket tog ca 5-7 minuter, han var något ängslig, började klättra lite, gå runt i cirklar osv inne i boxen, men inget farligt. Noreen var super, hon brydde sig inte ett skvatt, passade på att göra en massvis med ledarövningar när vi ändå var igång och det gick jättebra. Är så stolt över min tjej. Ska göra detta varje dag är tanken, och sedan när det blir bättre öka tiden och hänga i paddocken osv. Tror att det kommer att gå fint och fort att få dom tillräckligt avvanda för att jag ska kunna rida under tiden bebis står inne i stallet. 
 
 
I denna boxen vågar jag inte ha honom då jag är rädd att han ska ställa sig med frambenen över dörren... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback