Gårdagen

Slutade sent så var inte i stallet förrän halv sex, då de flesta hästarna var inne. Så mockade boxarna, och tog in mina små busar. Matilda borstade och gjorde i ordning Dido som vi fick låna igår, och vi gick ut i paddocken. Dido var på riktigt riktigt bitch humör, stel som en pinne och jag såg verkligen hur Matilda fick kämpa med henne, men resultat gav det. 
Dido är himla svår och det tar tid innan man hittar de rätta knapparna på henne. Hon blev ordentligt igenom böjd, stretchad och mjuk efter ridpasset iallafall. Jag hoppade upp en stund och travade några varv, tycker att hon kändes mjuk efter att Matilda ridit, sen var det kul att sitta på henne igen :)
 
När hon var stretchad efter passet, fleecetäcket var på så tog vi ut Prince, ställde honom i Noreens box och gick ut med Noreen i paddocken. Lydnadslongerade lite kort och fyyy vad pigg hon var. Trodde att hon skulle vara lite öm och trött i kroppen efter gårdagens galopparbete, men icke. Flög i fluften när jag bad om trav och bockade igenom ett halvt varv på volten innan hon lugnade sig, buse. 
Ibland visar hon tydligt att hon är ung och full av energi och bus, men ibland är hon sådär ovanligt lugn och snäll.. haha. 
 
Secret fick som sagt inte vara med, och det gick prima, han och Prince hängde därinne utan problem. 
Ska faktiskt testa ställa honom i Didos box någongång och rida ut en sväng med Wilma, dom har galler inne i sina boxar så då kan jag känna mig mer säker. Dessutom är det superbra för Noreen :)
 
Så idag fick mina hästar sig lite träning bäggetvå. 
 
Avslutade med att lägga upp fodret, packa hö och sen kvällsfodra alla hästarna. 
 
 
Så vacker så vacker sååå!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback