Gajos Dido

Har skrivit en del om denna ponnyn men inte riktigt presenterat henne, så tänkte göra det här och nu.
Dido kom till stallet sommaren 2011 och hon är utlånad på foder till mina föredetta grannar, Wilma och Tina. Hon är av rasen New Forest och har en väldigt speciell färg, nämligen brunskimmel. Hon blir vit på våren, brun på vintern och en härlig blandning på sommar och höst. Förra hösten hjälpte jag till att rida Dido två gånger i veckan, hon är nämligen väldigt stark och hård i kroppen och kräver sin ryttare för att få en ordentlig bjudning. Under tiden jag red henne märkte jag en tydlig skillnad och hon kan absolut bli finare med mer arbete och träning.
Brukar låna henne då och då, ibland för att rida henne själv men ibland när jag har andra med mig i stallet som vill rida. Bland annat har min syster och min vän Matilda ridit henne tidigare. 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback