Framåtbjudningen

A och O i ALL ridning är framåtbjudningen. Bjuder hästen inte framåt så kan man lika gärna skita i det, de flesta har suttit på dessa sega och uttråkade hästarna så hellre går bakåt än framåt, och lite så är det att sitta på en unghäst som inte har hittat framåtbjudningen ännu, därför uppmuntrar jag ALLA att rida in era hästar i skogen, tillsammans med en pigg och trygg ledarhäst som visar vägen, då hittar unghästen naturligt framåtbjudningen och  VILL komma framåt. 
 
Nu har jag inte riktigt haft de möjligheterna, jag hade kunnat vänta helt med inridningen tills Secret var avvand, men tyckte att jag lika gärna kunde göra det mesta utefter de förutsättningar jag har och herregud vilken häst jag har. Hon har lite riden utanför paddocken, stranden, på grusvägar osv, men ALDRIG riden tillsammans med någon ledarhäst framför, ändå har hon sånn otroligt bra framåtbjudning, hon riktigt skjuter iväg när jag ber om galopp, hon flyger fram med benen och vill så himla mycket, jag trodde aldrig detta om henne då hon tidigare varit väldigt likgiltig i allt arbete, dvs gått framåt men inte riktigt velat. 
 
Vi kommer att börja rida ut när jag KAN och det kan ta en vecka eller en månad, men sålänge jobbar vi på vad vi kan och varken Noreen eller jag tycker att arbetet är tråkigt, vi utvecklas hela tiden :)
 
 
Hon utvecklas ifrån den ena dagen till den andra, att ha en unghäst är verkligen en upplevelse :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback