Fodringar och egen box.

Åkte ner till stallet vid halv sju igår kväll och flyttade över Noreen till bebisboxen över natten, det var tänt, alla hästarna var inne och all mat var upplagd så kvällsfodrade, släckte och stängde stallet. 
 
Hade morgonfodrningen idag så fodrade alla hästarna, flyttade över Noreen till sin box och fodrade mina. 
Ska ner om en timma och sätta på täcke, släppa ut och mocka. På måndag får jag nog lov att köpa mer spån, ju mer Noreen står i sin egna box ju mer spån behöver hon, men eftersom att hon inte står där tillräckligt mycket för att det ska kunna läggas bädd så får jag se hur jag gör.. i vinter ska hon ju ha bädd hon också.
 
 
Den låga boxdöreen är Noreens box, helt enkelt för att Secci klättrar upp på dörren om han står där.. haha knäppis. Hade inte varit jättekul om han fastnar och blir ståendes så hela natten....



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback