Det går mot mörkare tider

jag avskyr vintern och allt som hör till egentligen, samtidigt som det kan vara mysigt med mörka vinterkvällar i stallet, snö och allt sånt där. Haha, lite dubbelåsikter. 
 
Men det jobbiga är när det blir mörkt redan vid tre tiden, grusvägarna har gått och blivit en enda isbanan, paddcoken likaså och det finns ingenstans att rida. 
 
Förhoppningsvis lyckas vi hålla paddocken fri ifrån is denna vintern och då går där att rida även när mörkret lagt sig då vi har jättebra belysning. Däremot så finns det ingen belysning "runt om" stallet. Vi har en trafikeradväg som går precis utanför som ej har gatulampor, vilket gör att vi inte har någon belysning ner till hagarna, ner till stranden eller på cykelbanan. Och att enbart rida i paddocken är ingenting som jag tänker överväga.
 
Får lägga upp det som så att det blir uteritt på helgerna och de lediga dagarna och paddockridning när jag jobbar. På så sätt så tar jag vara på ljustimmarna bättre.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback