Barbacka premiär

Idag när jag borstade Noreen så surade hon lite, så masserade henne efteråt, det tyckte hon om och gäspade och smaskade ett par gånger, skönt. Sen när jag var klar för dagen så kom Matilda förbi, så passade på att ta ut henne i paddocken. Orkade inte göra i ordning henne så fick bli en barbacka ritt. Skrittade och travade dock bara, och tog bara kortare streckor i traven då jag inte suttit ner i traven tidigare på henne. Flyttade även för skänkeln för första gången ifrån ryggen, vilket gick ett par steg tills hon blev sur på mig.. haha. Jobbigt värre. 
 
Men är nöjd med dagen, hon fick joggas igenom lite, jobbade henne på volter och böjde och strechade igenom henne i halsen. 
 
 
mitt finaste hjärta.
 
Ska nog faktiskt boka in vår absolut första ridlektion i nästa vecka, tror att vi är redo för det! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback