Att täcka/ ej täcka

Noreen har haft vintertäcke sedan en månad tillbaka på sig i hagen, och skall börja ha stall/fleecetäcke i boxen om nätterna, allt för att hålla henne varm utan att hon ska behöva sätta päls. Ska tillbaka och lämna vintertäcket jag köpte i går och se om jag hittar något i rätt storlek, och ska passa på att kolla på ett avbytar täcke till bebis. 
 
Secret täckar jag om dagarna i hagen ( ej alla dagar ) i syfte att hålla honom torr under de regnigaste dagarna och är EJ till för att värma. Det är viktigt att han tidigt i sitt liv får chansen att sätta sin riktiga päls, det är förebyggande för resten av hans liv. 
Nu till problemet. Jag vill gärna kunna täcka Secret under nätterna eftersom att han ligger ner = kissfläckar ÖVERALLT. Det hjälper inte om jag dagligen fyller på ett lager spån över, han lyckas alltid gräva fram kisset och lägga sig i det, eller bajsa och sen lägga sig i det.
Med andra ord är jag trött på att ha en äcklig bebis varje morgon.. haha.
 
Att ha regntäcket i boxen känns lite tråkigt, vill inte att han ska ha det dygnet runt + att det inte kan vara bekvämt, så funderade på ett fleecetäcke, men det värmer. Och tänkte då istället kolla efter ett sommartäcke. Dvs ett täcke som INTE värmer, men som är mjukare i materialet, tror att det kan vara bra + att dem reas ut nu under vintertiderna. 
 
 
Ninan i sitt fleecetäcke (L)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback