Vardagsmys

Valde att avbryta påbörjandet av seperationen igår, eftersom att hästarna och jag mådde dåligt av det. Veterinären tyckte att jag la förmycket press på mig själv, och när vi har den situation vi har är det bättre att dom går ihop ett tag till, skönt att få det bekräftat, det sista jag vill är att dom ska må dåligt.
 
Idag har dom gått i sin nya hage, en sommarhage som fått vila i tre månader och som ligger nära stallet, så det är inte så långt att gå. Enda hagen som är grön av de som finns på gården så mina pållar var inte alls sugna på att komma in när jag var nere och hämtade dom vid halv fem, trots att det var svart som natten ute.
 
Borstade bägge, flätade bägges svansar och gjorde dom rena och fina. Älskar vardagsmys med mina finisar, det har vi saknat.
 
Tog även fram en hink med vatten och grönsåpa, hängde ut Smurfens täcke och krubbade rent baktill, han var lös i magen i helgen vilket resulterade i ett nerbajsat täcke.. fräscht!
Ska kolla efter ett nytt ofodrat regntäcke + ett gosigt fleecetäcke för natten till honom, gärna med något gulligt/häftigt tryck, färgglatt eller likande, tycker han är så söt i sånt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback