vardagligt med mina fina

Tog in hästarna direkt eftersom att det var helt svart ute när jag kom ner till stallet. Ställde bebis i gången och började mocka hans box, skit lättmockad nu när han är står där själv, dessutom grisar han inte lika mycket längre, skönt. Sen fick lillan stå i gången och hennes mockas, lite grisigare.. hon är ju trots allt större ;)
 
Sen fixade jag maten, sopade gången och fixade vattnet. 
Borstade sedan Noreen, klippte luggen och gjorde henne snygg och fin, sen åkte fleecetäcket på.
Kratsade bara bebisens hovar, har vissa dagar i veckan då han bara får vara ifred, tycker att det är viktigt att han får bara gå i hage, komma in och inte ha några krav på sig. Men hovarna tar jag varje dag. 
 
Putsade sedan tränset, benskydd och klippte av lite på benlindorna, imorgon ska vi träna :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback