Vad vi lär oss ifrån början

På ridskolan lär vi oss grunderna i ridningen, vi lär oss att plocka upp hästen i form och att bära hästen med händerna, detta är ett ridsätt som passar de flesta ryttarna alldeles utmärkt och för den som inte vet bättre eller något annat är det ju en självklarhet. 
 
Jag har alltid ridit enligt engelsklära, dvs precis som de lärs ut på ridskolan, det är det enda jag har känt till och aldrig riktigt ifrågasatt det. Men när man blir medlem på internet sidor, börjar läsa bloggar och ser vad som finns där ute så börjar man automatiskt ifrågasätta. 
När jag fick Xtra började jag exprimentera, jag red på en längre tygellängd, lät han gå i en djupare och lägre form, och hittade en fin balans som var helt ny för mig. Jag har alltid velat testa mig fram och försöka hitta en snällare hand och något som passar just mig och den hästen jag sitter på bäst.
 
idag har jag hittat en tränare inom AR ( Akademisk ridkonst ) som jag trivs såå bra med. Jag har helt nybörjare inom detta och får släppa allt jag tidigare lärt mig, men det är verkligen värt det, vill inte ha det på något annat sätt.
 
 
Ninan och jag i vintras när vi påbörjade vår träning, här jobbar vi med att rygga.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback