Seperation dag 1

Tänkte skriva lite kortfattat om dagen.
 
Släppte ut Noreen ihop med Dido och Rosalita i en av de större sommarhagarna kl 09.00 imorse, det gick bra ihopsläppet och dom jagade varann lite bara men Noreen kickade bort dom ifall dom kom för nära.
Sen släppte jag ut Secret hos Prince o Trampe, han galopperade runt som en galning, skrek och hade sig ett par timmar, gick även lugnt med honom i hagen men han fortsatte bara skrika, så efter halva dagen så tog jag in honom i Didos box, gav honom mat och så fick han skrika av sig därinne, han lugnade dock ner sig efter någon timma och somnade, haha. 
 
Noreen började gnägga efter honom runt middagstid och stod sedan vid grinden, stampade och surade fram till klockan 16.00 då vi tog in dom.
 
Nu står Noreen och Dido i lilla stallet och Secret inne i Didos box i stora stallet och tanken är att dom ska stå så iallafall ett par veckor. 
 
Imorgon släpper jag Noreen i en mindre hage uppe vid stallet och Secret hos killarna, får se ifall det blir bättre när dom inte ser varandra.
 
Om det inte funkar att ha dom på detta viset, ifall någon tar sig igenom staketet eller liknande så kommer jag vara tvungen att skicka bort någon av dom till min tränare i två veckor, vilket jag helst vill undvika.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback