Longering

Det var skiit längesedan jag longerade Noreen, nästan så att jag skäms, men min lilla tjej var så full av energi att hon knappt visste vart hon skulle ta vägen, brukar bli så efter två vilodagar. 
Skritt på liten volt började vi med innan hon fick trava på stor volt i valfritt tempo, sen in på liten volt även i traven och jobba med att böja igenom halsen, hon gick ett fint balanserat tempo.
Sen fick hon lov att galoppera ett par varv på större volt, märker att hon stärkt sig i kroppen då hon orkade mycket mer och var mycket bärigare i kroppen.
 
Bebis fick sällskap av Prince, han skrek två ggr, när vi gick, sen var det tyst, men när någon kom in i stallet så hörde jag att han gnäggade, haha. Men dom var bägge två MYCKET lugnare än sist, vilket gör mig tryggare i att lämna dom fler gånger.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback