För det är jag tacksam

när vi var i ett stall igår och hjälpte en vän med sina hästar så la jag märke till något. Stallet var betydligt större, mycket fler hästar än exempelvis mitt stall, på en ganska liten yta. Hagarna var väldigt små, LERIGA och det stod en häst i varje, vissa undantag där det stod två. Hästarna galopperade runt som galningar, gnäggade, eller stod med huvudet ner och såg allmänt missnöjda ut. Kände mig otroligt tacksam när vi svängde ner vid mitt stall, mina pärlor står i sin stooora gräshage och betar nöjt och älskar livet. Det är inte lätt det där med hästhållning, att ha träningsmöjligheter men samtidigt bibehålla det där naturliga för hästen, som stora hagar. 
 
Säger inte att det ena är bättre än det andra, för hade själv gärna stått i ett stall med ridhus, träningsmöjligheter och bra tränare på plats att ta hjälp utav. Men samtidigt går alltid mina hästar först, och dom trivs otroligt bra i vårat lilla stall ute i ringsegård.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback