Fem måsten

  • Flätad svans - det värsta jag vet är skitiga svansar, varesig det är spån som fastnat eller grus och lera så är det fult och ger ett fult intryckt. Mina hästar ( iallafall Noreen ) har alltid flätad svans i hagen, samt i boxen övernatten, flätar den varje kväll.
  • Rena foderhinkar - dööör när dom är kladdiga och äckliga, matrester i botten osv, usch usch usch. 
  • Rena schabrak - kan vara något av ett kontrollfreak när det gäller min stallutrustning, men borstar i princip alltid av mina schabrak både ovan och undersidan efter och före varje ridpass, avskyr hästhår och allt sånt som fastnar, rent och prydligt ska det vara.
  • Sopad stallgång - fick fnas på småtjejerna när jag stod i stora stallet och dom inte sopade ordentligt efter sig i stallgången, i hörnen och intill boxväggarna låg det alltid spån och hö och det drev mig till det yttersta.. tycker att det ger ett riktigt fult intryck. Min stallgång ute i lilla stallet sopar jag pedantiskt noga flertal gånger om dagen.
  • Dagboksanteckningar - skriver dagligen i en kalender vad jag gjort med hästarna, när jag köpt hö, pellets, spån, betalt stallhyra, andra utgifter osv osv. Allt för att jag ska kunna gå tillbaka och se exakta datum, har man mitt minne och mitt kontrollbehov så är det guldvärt.
 
Jag kan vara lite besvärlig att dela stall med.. men jag sjunger väldigt mycket och har riktiga konversationer med mina hästar.. så det väger upp de negativa ;)
 
 
mitt fina lilla stall :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback