Två veckors plan för Noreen

Förhoppningsvis kan vi släppa ut Noreen på bete i veckan, men låta henne gå in under nätterna.
Hon ska tränas varje dag på banan och i ringen, variera löslongering med att gå på lina med inspänningar. Såfort jag har en extra man i stallet blir det även att skritta under ryttare.
Till veckan tar jag ut hovslagare som ska verka henne och såfort vädret tillåter så får hon stå ute dygnet runt, men fortfarande utfodras med kraft tre gånger om dagen.
Så ser planen ut just nu iallafall. Trots att jag har väldigt mycket de närmsta veckorna i skolan så är hästen prio ett och jag ska lägga alla energi på att få henne fin igen. Speciellt viktigt är det att hon får lägga på sig över ryggen och rumpan, det är där hon har tappat allt.
Vill även få upp en bra grund kondition hos henne så kommer att jobba med att få upp flåset på henne vid varje träningstillfälle och mestadels jogga henne i ett lugnt tempo där fokusen ligger på ett bra tramp.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback