Mockbeggar Noreen

New forest sto född 2007, e. Mockbeggar Nancy u. Royal Oak Ron, ca 140cm i mankhöjd.
 
Kom till Sverige november 2011 då min pappa importerade henne ifrån England. Född och uppväxt som vild i New Forest skogar men under åren innan hon kom till mig flyttat runt mycket och aldrig haft någon fast ägare. Kom till mig som ett vrak och det tog lång tid innan vi kunde hantera henne normalt. Tränade vintern 2011/2012 enligt akademisk ridkonst för min tränare Carola där vi fokuserade på markträningen och grunderna. 
 
Tidig vår 2012 kom Secret, ett busigt litet föl som satte lite käppar i hjulet för oss i vår träning. Innan dess hann vi iallafall upp på ryggen på henne. 
 
Påbörjade inridning på nytt maj 2012 och har sedan dess varit igång. Noreen är en väldigt klok och intelligent häst som trots sin ålder är väldigt mogen och duktig, trots att hon är såpass grön.
 
Ända sedan hon kom till mig har Noreen haft markfobi, vilket enkelt förklaras som att allt som ligger på marken är läskigt i hennes värld. Bommar, sträck i sanden, kvistar, pinnar.. you name it. Vilket såklart gör det svårt att ta sig fram i skogen, vilket gjort att vi fått rida in henne i paddock. Hon har även alltid varit väldigt rädd för bilar, något trafiktränad innan fölet kom, men sedan dess ytterst lite. 
 
Noreen är en underbar individ som verkligen gör mitt liv bättre. Hon är en fin ponny att se på och världens snällaste att ha att göra med och att rida. En väldigt bestämd dam med mycket egna åsikter kring hur saker och ting ska vara.
 
Noreen kommer att stanna i mina ägo föralltid, hon är min första egna ponny och den enda för mig.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback