Idag har jag ridit!

Lycklig tjej här borta.. för idag har jag varit uppe på hästryggen. Fick en infall när jag mockade så tog ut all utrustning, in med hästarna, pappa fick börja med att hålla Baby medan jag longerade lite lätt, gjorde lite lydnad ifrån marken osv. Sen satt jag upp ( då band vi Baby i staketet ). Hon började skritta när jag smackade och la på skänkeln och hade en bättre bjudning än sist, väldigt nöjd med den. 
pappa stod i longeringsposition enbart för att hålla i linan ifall hon skulle bli rädd för något.. säkerhet med andra ord men spelade ingen roll i själva ridningsdelen. Det är första gången pappa gör detta så fick tala om för honom vad han skulle göra hela tiden, påminna honom, upprepa osv. Men det gick helt ok.
Vi skrittade i båda varven på volten, gjorde halter, igångsättningar osv. Red i ca 10 minuter. I veckan blir det mer ridning, enkla korta pass för att förbereda och påminna. 
Blev inga bilder idag då jag tappade min mobil.. men hade skjorts, ridstövlar, stickad tröja och rosa säkerhetsväst.. haha märktes kanske att jag inte planerat att rida.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback